×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 377
آموزش مورد نیاز مربیان قرآنی

آموزش مورد نیاز مربیان قرآنی (49)

هدف‌های کلی آموزشی هدف‌های جزئی (goals) - (مرحله‌ای) هدف‌های رفتاری (behavioral objectives) (هدف‌های اجرایی) ویژگی‌های هدف‌های رفتاری خوب نقش هدف‌های رفتاری در فرایند تدریس مراحل تحلیل آموزشی تبدیل هدف‌های کلی به جزئی تبدیل هدف‌های جزئی به هدف‌های رفتاری تعیین روابط هدف‌های اجرایی نهایی با هدف‌های اجرایی مرحله‌ای تعیین رفتار ورودی (entering behavior) ارزشیابی تشخیصی (disgnostic evaluation) تعیین اولین گام آموزشی پس از تعيين هدف‌هاى آموزشي، يکى از مهم‌ترين مراحل طراحي، تحليل آموزشى…
مرحلهٔ سوم از طراحى آموزشي، تحليل و تهيه محتوا، روش و وسايل آموزشى است. مسلم است که اگر محتوا، روش و وسيله، متناسب با هدف‌ها انتخاب و تنظيم نشوند - حتى اگر هدف‌هاى آموزشى دقيق و صريح باشند - فعاليت‌هاى آموزشى هرگز فراگيران را به آنجا که بايد برسند، هدايت نخواهد کرد. آشنايى با اصول تنظيم و تحليل محتوا و وسايل آموزشي، به تنظيم و ابداع روش‌هاى مناسب تدريس کمک مى‌کند. تحلیل…
مسائل و مراحلی که باید در تحلیل و تعیین نظام‌های ارزشیابی رعایت شود چهارمين مرحله از طراحى آموزشي، تحليل و تعيين نظام ارزش‌يابى است. در اين مرحله از طراحى ضرورى است که معلم تصوير دقيقى از هدف‌هاى آموزشى داشته باشد و پاسخ سؤال‌هاى ذيل را بداند: ۱. آيا شاگردان تمام قابليت‌هاى مورد نظر در هدف‌هاى آموزشى را کسب کرده‌اند؟ ۲. شاگردان کدام يک از قابليت‌ها را کسب کرده و کدام يک از…
الگوی طراحی آموزشی بر اساس عوامل چهارگانه الگوی طراحی آموزشی دانشگاه ایندیانا الگوی طرح درس سالانه مراحل طرح درس سالانه الگوی طرح درس روزانه مراحل تهیه طرح درس روزانه الگوى طراحى آموزشى بر اساس عوامل چهارگانه الگوى طراحى آموزشى بر اساس عوامل چهارگانه (طرح) يکى از الگوهاى قابل‌ توجه در طراحى آموزشى است که براى اجرا، بازنگرى و اصلاح برنامه بکار مى‌رود. اجرا، بازنگرى و اصلاح برنامه الگوى طراحى آموزشى دانشگاه اينديانا…
الگو معمولاً به نمونه کوچکى از يک شيء بزرگ يا به مجموعه‌اى محدود از اشياى بى‌شمار گفته مى‌شود که ويژگى‌هاى مهم و اصلى آن شيء بزرگ يا اشيا را داشته باشد. الگوى تدريس چهارچوب ويژه‌اى است که عناصر مهم تدريس در درون آن قابل مطالعه است و شناخت و آگاهى از عناصر و عوامل مذکور مى‌تواند معلم را در اتخاذ روش‌هاى مناسب تدريس کمک کند. تدريس يک فرايند است و چنانکه گفته…
منظور از روش‌هاى تدريس سنتى روش‌هايى هستند که سابقه طولانى در نظام‌هاى آموزشى دارند و از ديرباز بکار گرفته مى‌شده‌اند. در اين روش‌ها از وسايل کمک‌آموزشى کمتر استفاده مى‌شود. هر چند ذکر روش‌هاى مختلف در قالب‌هاى روش‌هاى سنتى و روش‌هاى جديد تدريس به هيچ‌وجه رجحان و برترى يک روش را بر روش ديگر مشخص نمى‌کند. تقسيم‌بندى روش‌هاى تدريس به سنتى و متداول دليل برترى يک روش نيست بلکه هر روش در يک…
بحث در مورد روش‌هاى جديد در دو قسمت تحت عنوان روش‌هاى آموزش انفرادي و روش واحدها مطرح شده است. در قسمت روش‌هاى آموزشى انفرادي، از طرح کلر و سطوح مختلف آن، روش يادگيرى تا حد تسلط، تدريس خصوصي، آموزش برنامه‌اى (PI)، آموزش به وسيله رايانه (CAI)، آموزش انفرادى تجويز شده (IPI)، آموزش انفرادى هدايت شده (IGE) و روش ارزشيابى آنها مى‌توان نام برد. روش‌های آموزش انفرادی (individual instruction) هدف‌های آموزش انفرادی طرح…
اصطلاحات و مفاهیم فعالیت‌های بعد از تدریس امتحان چیست؟ اندازه‌گیری چیست؟ آزمون چیست و چه فرقی با اندازه‌گیری دارد؟ ارزشیابی چیست؟ چرا بسیاری از شاگردان از ارزشیابی می‌ترسند؟ ارزشیابی پیشرفت هدف ارزشیابی اهمیت و ضرورت ارزشیابی انواع ارزشیابی در فعاليت‌ەاى آموزشى ضمن تدريس، معلم با روش‌ها و امکانات موجود، شرايط تغيير رفتار شاگردان را فراهم مى‌کند. شاگردان در فرايند آموزش، فعاليت‌هاى مختلفى را انجام مى‌دهند و شرايط متعددى را تجربه مى‌کنند. اگر…
ارزشیابی از طریق مشاهده انواع مشاهده محاسن روش مشاهده محدودیت‌های روش مشاهده ارزشیابی از طریق انجام دادن کار ارزشیابی از طریق آزمون شفاهی محاسن ارزشیابی از طریق آزمون شفاهی محدودیت‌های ارزشیابی از طریق آزمون شفاهی ارزشیابی از طریق آزمون کتبی آزمون‌های میزان شده آزمون‌های معلم ساخته اغلب معلمان وقتى که به ارزشيابى شاگردان مى‌انديشند، فکرشان متوجه تعريف محدود انواع آزمون‌هاى کتبى و سؤالات امتحانى مى‌شود، ولى بايد به خاطر داشت که بسيارى…
مبحث حفظ خردسالان یکی از مهمترین و اساسی ترین مباحث میباشد که بترتیب به صورت سوره به سوره خدمت علاقمندان عرضه خواهد شد. توصیه های طلایی برای مربیان حفظ: 1 مسلط به بازیهای قرآنی 2 امیدوار وبا پشتکار فراوان 3 توانمند در مدیریت زمان 4 قاطع ودلسوز انس ورفاقت بچه ها با مربیان در محیطی شاد با بازی و حرکت همراه بوده و از داشتن کلاسی خشک حتما دوری کنیم، در کنار…
نحوه تدریس سوره مبارکه تین ونکات کلیدی این سوره اولین نکته: چهار قسم توسط خدا درسوره تینقسم به انجیرقسم به زیتونقسم به طورسیناقسم به شهرامن مکه راههای ایجادانگیزه : معمای قرآنی: بچه ها کدوم سوره است که اگه حروفش برعکس کنیم یکی ازارکان نمازمیشه (ویژه مقطع ابتدایی) سوره ای خوردنی شیرین وخوشمزه بیان ثواب وفضیلت سوره تین البته حتمابه زبان بچه هاگفته شود. هرکی گفت میوه های بهشتی که درقرآن اومده چند…
نکات مهمی که در سوره قدر باید به آن توجه کرد 1:معرفی ماه رمضان ماه روزه و عبادت 2:معرفی شب قدر و بزرگی آن در این زمینه می توانیم برای ایجاد تنوع در قالب برگزاری شب قدر به صورت نمایش از قرآن آموزان بخواهیم چادر نماز همراه داشته باشند و در فضای معنوی و مسجد گونه اینصورت تدریس شود 3:ماه های حرام برای بچه ها معرفی شود که در سوره های نماز…
امام رضا علیه السلام می فرمایند قرائت سوره زلزال یک چهارم ختم کل قرآن است یعنی بچه ها هرکس ۴ بار سوره زلزال رو بخونه انگار کل قران رو ختم کرده با توجه به اینکه اکثر سوره های جز سی درباره قیامت می باشد نیازی نیست خیلی درباره آیات توضیح داده شود و از هر سوره شما آیه ای را که نکته ی اخلاقی برای قرآن آموزان داشته باشد انتخاب کرده و…
1) در شیوه های قبلی: از روش سواد آموزی (خواندن و نوشتن) آغاز می شد. (رو خوانی) در شیوه های جدید: از روش زبان آموزی (شنیدن و گفتن) آغاز می شود. 2) در شیوه های قبلی: فاصله بین هر جلسه با جلسه قبل طولانی می گشت. (مانند: هفته ای یک جلسه) در شیوه های جدید: استمرار (تکرار به صورت همه روزه) مد نظر است. 3) در شیوه های قبلی: عمده مطالب، به…
اينكه چگونه می‌توانيد مطمئن شويد كه همه‌ دانش‌‌‌آموزان، علاقه‌مند به يادگيری قرآن شده‌اند در سه گام‌ و ۵۵ نکته به معلمان قرآن ارائه شده است. به گزارش ایکنا؛ اغلب معلمان و مربيان دوست دارند بدانند که «چگونه می‌توانند تدريس قرآن موفقی داشته باشند»، در این بین ممکن است دانستن گام‌هایی طلايی برای افرادی که احساس می‌کنند در تعليم قرآن به قرآن‌آموزان مشکل دارند، مفید و مؤثر باشد. رضا نباتی، کارشناس برنامه درسی…
تدریس قرآن کریم مشکلات و ظرافت‌های خاص خود را به همراه دارد، به همین علت انواع روش های تدریس قران ابتدایی بوجود آمده است. به عبارتی، آموزگار باید ضمن آشنا کردن دانش آموزان با کلمات و مفاهیمی جدید، آن‌ها را با اهداف آیات نیز آشنا کرده و آنان را برای یادگیری هر چه بهتر این درس تشویق کند. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با اهمیت آموزش قرآن…
معلم، راهبری است که انتقال تجربه و اطلاعات و جهت‌دهی به رفتار دانش‌آموزان تحت تعلیم و تربیت خود را برعهده دارد تا آنجا که او را به مثابه شمعی توصیف کرده‌اند که خود می‌سوزد تا راه را برای دیگران روشن و منور کند. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خداوند متعال نسبت به شأن و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته و آنان را بر سایر طبقات ممتاز ساخته است. معلم…
یکی از زیباترین و با ارزش ترین حرفه و مشاغل دنیا حرفه ی معلمی است، البته معلمی کاری بالاتر از یک حرفه و شغل است؛ چه بهتر که بگوییم معلمی یک نوع عشق است، چرا که کار و تلاش یک معلم چیزی جز عشق به شاگرد نیست. یک معلم با حِس نوع دوستی، سعی دارد مُتربی خود را به گونه ای آموزش دهد که در بهترین و بالاترین جایگاه علمی و اجتماعی…
عنوان مقدس معلمی برگرفته از اوصاف خداوند متعال است قرآن کریم می فرماید: «علم الانسان مالم یعلم (علق-5) خداوند متعال به انسان آنچه را نمی دانست یاد داد!» همچنین آیات قرآن کریم مهمترین ویژگی انبیاء الهی را تعلیم مردم بیان کرده و آن گرامیان را به عنوان معلمان بشر می شناساند و می فرماید: «لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم…
صفحه2 از3

درباره ما

این سامانه با همت مجمع خیرین قرآنی روستایی استان اصفهان و موسسه خیریه مهر فضیلت و با همکاری اتحادیه موسسات قرآنی استان سیستان و بلوچستان و سایر اتحادیه های استانی که بخواهند در این طرح مشارکت نمایند. در راستای توسعه و آموزش حفظ جزء سی ام قرآن کریم با نقش شتاب دهنده ، تسهیل گر ، در مهرماه سال 1401 راه اندازی شده است.امید است با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان - اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان و سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان - اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان - کانون فرهنگی امور مساجد استان اصفهان و همه موسسات مردمی و دولتی بتواند سهم اندکی در توسعه فرهنگ قرآن کریم و عترت بردارد.

تماس با ما

آدرس مجمع خیرین قرآنی و روستایی اصفهان:

اصفهان،خیابان عسگریه – چهارراه دشتستان-خیابان دشتستان شمالی – انتهای بن بست 37 (فروردین )-پلاک 11

کد پستی : 8199773331

شماره تماس: 60-35676859 031

پست الکترونیک

 

header

مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان

سایت احسن الحدیث

redirect

ورود به ستاد اجرائی قرآنی احسن الحدیث

 

خلاصه ای از سایت

ستاد  قرآنی احسن الحدیث (مرکز نشر معارف قرآن و نهج البلاغه اصفهان) از سال 1387 با هدف توسعه و نشر تفسیر قرآن کریم در سراسر کشور  آغاز به کار نمود و به حمد خداوند منان با پشتوانه عظیم الهی و ​دعای چهارده معصوم علیهم السلام وبا همکاری مراکز بزرگ قرآنی در سطح کشور بخصوص مهد قرآن، جامعه القرآن، دارالقرآن الکریم و حوزه های علمیه و ...  با حمایت چند تن از خیرین گرانقدر گام‌های بلندی را در زمینه انتشار آثار تفسیری قرآن کریم بخصوص آثار مفسر اندیشمند و فرزانه دکتر محمدعلی انصاری با روش برگزاری مسابقات تفسیری  برداشته است و توانسته بیش از حدود هفتصد هزار نفر را بطور مستقیم در این مسابقات سازماندهی نماید و قریب یک هزار و دویست جایزه کمک هزینه کربلا و مشهد مقدس را برای برگزیدگان در این مسابقات تأمین و پرداخت نماید.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک فرمایید...

 

 

 

سایت روستانت

redirect

ورود به سایت

بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی که با شماره 25509 در اداره ثبت شرکت ها و با شماره مجوز  187877/83/8/1 در وزارت کشور به ثبت رسیده است با هدف کمک به رفع محرومیت از مناطق محروم کشور و با اولویت روستاهای کشور تاسیس گردیده است.جهت اطلاعات بیشتر کلیک فرمایید...

 

 

سایت موسسه بیان هدایت نور

redirect

ورود به سایت

 

پایگاه اطلاع رسانی و آرشیو کلیه آثار و محصولات استاد مفسر دکتر محمدعلی انصاری.

 

سایت مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان

redirect

ورود به سایت

خلاصه ای از سایت

این موسسه باهدف ارزشمندتوان افزایی مسئولین،مربیان وفعالین قرآنی سراسرکشوربه همت عالی فرهیختگان قرآنی استان درنیمه دوم سال  1392تأسیس شد.

برنامه هاوچشم اندازموسسه:

  • حمایت ویژه آموزشی ازموسسات وخانه های قرآنی
  • حمایت وپشتیبانی آموزشی وعلمی ازمراکزونهادهای فرهنگی وهرگونه فعالیتی که درجهت احیاءوارتقاءفرهنگ قرآنی غیردولتی وگسترش مذهب برحق جعفری وحمایت معنوی وعلمی درجهت ایجادتشکلهای خیرین قرآنی دراستان اصفهان ونقاط محروم ومستعدکشوروبرقراری سازوکارهای حمایتی مرتبط جهت نشرفرهنگ ومعارف قرآن به خصوص درمناطق محروم کشور  
  • اشاعه فرهنگ قرآنی ونهج البلاغه و صحیفه سجادیه وعلوم اهلبیت علیهم السلام ازطریق توسعه فعالیتهای قرآنی درمساجدوکانونهای فرهنگی قرآنی سراسرکشور

جهت اطلاعات بیشتر کلیک فرمایید...

 

سایت کاراوب

redirect

ورود به سایت

خلاصه ای از سایت

سایت کاراوب، سامانه جامع اشتغال و کارآفرینی توسط بخش مدیریت پایگاه اطلاع رسانی خیریه های کشور طراحی و پیاده سازی شده است. لازم به توضیح است بعد از بهره برداری از سایت پایگاه اطلاع رسانی خیریه های کشور (www.khairieh.ir) به دلیل اهمیت توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور عزیزمان و تقاضاهای وصول شده به مدیریت پایگاه مزبور به این نتیجه رسید که با استفاده از بانک اطلاعات موجود در سایت و سایر اطلاعات و جمع آوری کلیه مبانی که در خصوص اشتغال و کارآفرینی امکان دستیابی آن وجود دارد اقدام، و در این سایت بنام کاراوب karaweb.ir متعلق به خیریه شهید محمد گلشیرازی برای بهره برداران بارگزاری شود.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک فرمایید...

سایت بنیاد صحیفه سجادیه

redirect

ورود به سایت

خلاصه ای از سایت

بنیاد صحیفه سجادیه در استان اصفهان در جهت توسعه فرهنگ قرآن و عترت براساس حدیث ثقلین در سال 1395 زیر نظر مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان تاسیس گردید. امید است این کتاب ازرشمند صحیفه سجادیه که تنها کتابی است که از سوی اهل بیت (ع) به نگارش درآمده و به عنوان زبور آل محمد و خواهر قرآن معروف است، بعد از قرآن و نهج البلاغه به آن توجه ویژه شود و در جامعه اسلامیمان مورد توجه و بهر برداری قرار گیرد.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک فرمایید...